divendres, 23 de gener de 2009

La publicitat intel·ligent



Anomenen publicitat intel·ligent a aquells anuncis que podem trobar en pàgines i que estan relacionats amb el contingut de la plana que estem visualitzant de manera que l’usuari no els reconeix com a “spam” ni com a publicitat intrusiva.
Google va ser el primer que va introduïr aquest nou concepte publicitari dins de per exemple gmail.
Els usuaris actuals d' Internet són, segons Jacob Nielsen, més cruels que mai: escanejen les pàgines en la cerca d'allò que volen o necessiten, sense prestar atenció a res més.
És per això que cada cop més els usuaris són més exigents i sobretot menys pacients amb la publicitat que troben en la web.
Els anuncis intrusius tipus pop-up, animacions que es deplacen per tota la pantalla, etc, són rebutjats pels usuaris i són uns dels motius pels quals algunes pàgines deixen de ser visitades o tenen alts rangs d'abandonament.
Una de les idees més acceptades a l'hora de col·locar publicitat dins del web, és fer-ho de forma gairebé discreta, sense interrompre la lectura dels continguts del web i sobretot oferint publicitat relacionada amb allò que ens ofereix el web que estem visitant.

Si ens avancem una mica més en el tema de la web semàntica, podriem arribar a trobar pàgines que ens ofereixen productes o serveis segons les nostres preferències a l'hora de navegar per Internet, és a dir, segons les pàgines que habitualment consultem.
També pàgines que guardin el nostre historial de navegació i cerca, per a poder oferir-nos un millor servei i, com no, publicitat relacionada.