dissabte, 28 de gener de 2012

Anàlisi del web 20milproductos.com

En els e-commerce o botigues online un dels punts principals de l'arquitectura de la informació és que aquesta sigui lògica, coherent i intuïtiva, pensada en funció del contingut del lloc i les tasques que ha de realitzar l'usuari. Ajudant i recolzant a l’estructura del web també ens cal una interfície gràfica molt correcta on tots els elements es distingeixin perfectament, títols, enllaços, menú principal, cercador, la cistella de la compra, l'accés a l'àrea de clients, accés al formulari de contacte, etc., tot això acompanyat d’eines i recursos gràfics que ajudin a l'usuari a trobar ràpidament el que busca dins de la pàgina.
En el web que analitzem avui 20milproductos.com tot això s’aconsegueix perfectament.
El web 20milproductos.com és una botiga online de material d’oficina barat que ens ofereix molt bones ofertes i un extens catàleg de productes.


Continguts i navegació: aspectes destacats 
  • La pàgina d’inici conté un cercador en una zona ben visible 
  • Amb només un cop d’ull l’usuari ha de ser capaç d’entendre per on començar. 
  • La pàgina d’inici mostra totes les opcions principals i és un bon exemple dels continguts que es trobaran en el lloc web, així en primera plana trobem un llistat de productes destacats de cada categoria i ens dona l’opció de veure’n el detall de cada producte i de veure tots els productes d’aquella categoria.
  • Els continguts més útils es presenten a la pàgina d’inici com per exemple, el contacte, la cistella de compra, l’accés a l’àrea de clients, l’ajuda i preguntes freqüents, el cercador. 
  • Les opcions de navegació estan ordenades de la manera més lògica o orientades a tasques. 
  • La zona de navegació està prou diferenciada i no es confon amb altres elements. 

Aspecte i disseny 
  • La pàgina d’inici conté elements gràfics significatius i missatges clars
  • El disseny de la pàgina d’inici te aspecte professional i ens dóna una primera impressió molt positiva.
  • El disseny de la pàgina d’inici així com la seva estructura animen als usuaris a explorar el lloc web.
  • La pàgina d’inici té aspecte de pàgina d’inici, les pàgines interiors mantenen una coherència i homogeneïtat acurada.

Destaquem: 
  • Les URL netes, que permeten posicionar molt millor el web
  • El cercador ens mostra els resultats molt ràpidament i a més de mostrar els productes que ha trobat ens diu en quin apartat o secció els podem trobar. Del cercador també ens agrada que si no troba els resultats en dona diferents opcions: tornar a la pàgina d’inici, posar-nos en contacte amb el servei d’atenció al client, navegar per les categories, etc.
  • Les opcions de visualització dels llistat de productes en forma de reixeta o en forma de llistat 
  • Les opcions d’ordenació del llistat de productes per nom, top vendes, per preu, així com els filtres personalitzat als que tenim abast segons els tipus d'articles, per exemple si cerquem consumibles d’oficina i tòners, les opcions, a banda de marca i model seran: tipus de consumible, qualitat fotogràfica, tipus de màquina. 
  • El web compta amb el Segell de Confianza online i el Segell VeriSign, que ens donen les màximes garanties de seguretat en la compra per Internet.
  • L’ajuda: que ens presenta informació molt clara i molt ben explicada sobre formes de pagament, comandes, devolucions , garanties, etc. 


Coses que creiem que es podrien millorar: 
Revisar el codi CSS, en la validació automàtica s'han trobat alguns errors de codi
Revisar el codi XHTML en la validació automàtica s'han trobat alguns errors de codi

Visualització amb diferents navegadors
La visualització ha estat satisfactòria amb els següents navegadors:
  • Internet Explorer 7 i 8 
  • Firefox 9. 0. 1 
  • Google Chrome 
En un entorn Windows XP SP3
El web es visualitza correctament amb diferents resolucions de pantalla (entenem que 800 x 600 ja no és una resolució d'ús massiu)

1 comentari :

Material de Oficina ha dit...

Agradecemos vuestro analisis de nuestro ecommerce de venta de material de oficina on line y , ratificamos nuestro compromiso con los clientes garantizando un Precio Minimo. Por eso, no hacemos ofertas ya que nuestros Precios Siempre son Bajos, un 21% de ahorro segun ultimo estudio eCommerce en los productos de oficina para nuestros clientes