dimarts, 9 d’octubre de 2012

Pensant i dissenyant pel mòbil. Part II

A banda de fer cas a les Design Guidelines dels diferents sistemes operatius dels dispositius mòbils (si us plau feu-n’hi cas que per alguna cosa hi són), hi ha unes quantes normes que cal seguir independentment del SO.
  • Ús d’una grid per a la distribució de les diferents seccions de contingut
  • Quan sigui possible usar només una columna en els llistats d’elements, per exemple:
  • L’estructura de navegació ha de tenir poca profunditat, caldria que la navegació no superés 3 nivells de profunditat
  • L’ordenació dels elements fer-la segons criteris d'ús i importància
  • Els botons que pugui tenir el dispositiu hi són i cal fer-los anar
  • Contrast i colors: com ja dèiem en el post anterior smartphones i tablets es poden fer anar en qualsevol lloc, amb molta o poca llum, hem de ser conscients d'això a l'hora d'aplicar el disseny gràfic de l'aplicació

  • Tipografia i textos, us heu adonat que normalment la mida de la lletra en una aplicació mòbil és més gran que en una web? és importat dir el que volem dir, encara més com ho diem i molt més important encara com ho reflectim, així que cal fer un bon ús del tipus de lletra. Les Guidelines de cada SO ens diran quina és la més adequada.

  • Els formularis: si ja són un maldecap (cada vegada menys dolorós) en la web, imagina't en un dispositiu mòbil! Què hem de fer? Etiquetar sempre, sempre, sempre els camps, oferir pistes del format esperat en cada camp, oferir valors per defecte (sempre que sigui possible, és clar). I molt millor si es canvia la entrada de text per llistes de selecció múltiple (sempre que sigui possible)
  • Icones: que s'entenguin sobretot, i millor utilitzar estàndards de significat i/o acompanyar-les d'un literal


Design Guidelines:
User Interface Guidelines Android
iOS Human Interface Guidelines
UX guidelines for Windows