dissabte, 21 de juliol de 2012

Comparativa aplicacions de feedback

Aquella cosa anomenada feedback, ah sí, saber què en pensen els nostres clients, que ens facin suggeriments, que es queixin, que donin la seva opinió, que ens critiquin (i és igual que sigui de forma constructiva o destructiva), en definitiva saber si ho estem fent bé.
Hi ha moltes maneres i les xarxes socials amb els seus “Me gusta”, “Pint it” i “retiuts” varis ens han ajudat bastant però, si el que volen és saber i conèixer la opinió i gustos dels clients podem oferir una forma de comunicació directa, a través d’aplicacions creades expressament per això.
Avui us presentem un recull d’aplicacions de feedback que podem afegir al nostre web, que no són intrusives ni demanen les mides ni el número de compte corrent (al client s’entén).

Kampyle
És una solució global de màrqueting, vendes i suport a l'usuari de manera que podem rebre els comentaris dels clients i enfocar-ho cap a la millora del nostre negoci, sabent què volen els nostres clients, com ho volen i si els agrada el que fem, mola eh?.
Kampyle ofereix serveis de xat i fòrum amb els clients des de l'aplicació a través d'un sistema integrat de resposta, així com un sistema automàtic que envia als nostres clients respostes pertinents en funció del tipus de feedback que demanin.
Un dels punts forts Kampyle són les seves eines d'anàlisi. L'aplicació s'integra amb Google Analytics, Omniture i Nedstate.
La llàstima es que no tingui versió gratuïta.



Get Satisfaction
Get Satisfaction és el Ferrari de les aplicacions de feedback. De fet crea una comunitat de suport a l’usuari global i fins hi tot una pàgina web només per a aquest fi.
L’aplicació ofereix una pàgina d'ajuda tipus fòrum on els usuaris poden fer preguntes, presentar idees, rebre i donar suport, votar i fer preguntes, etc.
S’integra amb Facebook de manera que es pot donat suport directament des de la pàgina de fans o amics.
És una molt bona eina, la llàstima és que no tingui versió gratuïta.



UserVoice
Amb UserVoice podem crear un fòrum simple on els clients envien i voten els comentaris. També poden accedir al fòrum a través d'un widget integrat al web o a través d'un fòrum dedicat.
Els clients envien idees, problemes o suggeriments i altres usuaris poden votar les idees. Les puntuacions que se’n derivin ens permetrà mesurar i veure què és el que volen realment els nostres clients i aïllar problemes o situacions particulars. UserVoice també ens permet respondre a les qüestions i idees.
Té una opció gratuïta.



UserEcho
UserEcho és una altra opció de comentaris de tipus widget integrable. L'aplicació crea comunitats on els clients poden deixar comentaris i tenen ple accés a les idees o els temes. Podem classificar la informació per gènere, respondre-hi, o difondre l'estat d'un suggeriment o idea. Amb UserEcho podem respondre les preguntes i comentaris i els usuaris hi poden accedir a través dels seus comptes de Facebook o Twitter.
Té una opció gratuïta i el tenim en castellà per als que l’anglès ens costa una miqueta.



Zopim
I pels que no volen massa complicacions també hi ha Zopim una plataforma de xat que podem afegir al nostre web i que té Plugins o addons per a WordPress, Magento, Drupal i OSCommerce.
Té una versió gratuïta que sempre va bé.