dimecres, 23 de febrer del 2011

Anatomia d’una Landing Page perfecta

Via Formstack us presento els 10 elements clau de disseny que ha de tenir una Landing Page perfecta

1. Títol de la pàgina i redacció publicitària: El títol de la pàgina i la redacció publicitària s'han de complementar entre si.

2. Títols secundaris clars i concisos: És el primer que es llegeix en la Landing Page. No han de ser confusos o avorrits. Han de convidar al visitant a seguir llegint i contenir punts clau específics del lloc web susceptibles d'atreure la seva atenció.

3. Gramàtica perfecta: La Landing Page no pot contenir textos amb errors ortogràfics, de fet ni la Landing Page ni cap altra pàgina del nostre web. Els compradors online són molt sensibles, amb tendència a desconfiar i eviten qualsevol tipus de risc.

4. Marques de Confiança i Segells de Qualitat: Garanteixen la fiabilitat i qualitat dels productes reduint la incertesa dels consumidors respecte a la confidencialitat de les dades, la seguiretat de les transaccions, els drets dels consumidors en cas de problemes en les seves transaccions de comerç electrònic, protecció de menors, accessibilitat i usabilitat, comunicació comercial, etc.
Per exemple: Confiança Online o l'Agència de Qualitat d'Internet (IQUA). O segells més tècnics com els certificat d'encriptació del lloc com RapidSSL, VeriSign, GeoTRust. Actualment hi ha una iniciativa del Parlament Europeu de Marca de Confiança Europea per al comerç electrònic al mercat de la Unió.

5. Mobilitza a l'usuari perquè entri en acció (Crida a l'Acció): les "ordres" com "fes clic aquí" o "compra-ho ara" donen resultat. Un exemple molt bo sobre aquest punt, ho trobem en la promoció de Firefox 3, quan van canviar el text d'acció "Prova Firefox 3" per "Descarrega-ho Ara - Gratis", l'índex de confiança va augmentar en un 99%, i el navegador es va descarregar en una proporció de 500 vegades més.

6. Botó d'Acció: el botó de conversió ha d'estar al costat, a la dreta del la Crida a l'Acció. Els botons que millor funcionen són els de color taronja o groc.

7. Enllaços simples i escassos: els botons de navegació han de ser simples i discrets, perquè el que interessa és la conversió.
Recordeu que tenim Botons d'Acció en colors vius i atractius.

8. Imatges i Vídeos: és molt important la demostració dels productes i serveis mitjançant continguts multimèdia (demostració de característiques tècniques, detalls, explicació tècnica, etc).

9. El contingut rellevant, a la zona superior: tractant-se d'una Landing Page tot el contingut rellevant ha d'estar a la zona més visible de la pàgina, això és, la zona superior. Mai s'ha de posar contingut important de manera que per accedir-hi s’hi hagi de fer scroll.

10. En el comerç electrònic s’ha de mesurar tot: la Landing Page ha de ser optimitzada permanentment.