diumenge, 12 de juny de 2011

Anàlisi del nou web paqueteria.correos.es

Per la presentació de nous productes i serveis una de les opcions més encertades és al creació d’un web que mostri i introdueixi als usuaris i clients potencials en les noves línies de producte. El nou web de Correos http://paqueteria.correos.es/ n’és una bona mostra. El web funciona a mode d’aparador del producte de paqueteria 360º que engloba totes les línies de paqueteria de transport urgent del Grupo Correos: Paquetería Urgente, Paquetería Pymes, Paquetería e-commerce, Paquetería Exportación, Paquetería Erasmus, i Paquetería Mi Tierra.

El disseny està cuidat fins al mínim detall seguint una línia estètica de paquet postal, títols gràfics a mode d’enganxines, segells a mode d’icones, imatges de fons, tot sempre seguint els colors corporatius de la marca Correos. Cadascuna de les noves línies de producte queda representada per una icona que les identifica i una imatge (paquet) que les unifica.
El fet de que el web sigui un aparador fa que els continguts estiguin enllaçats al web principal de Correos, així ens trobem que cada cop que volem aprofundir en els continguts d’un servei se’ns redirecciona al web principal de Correos, que tot i que té una línia estètica similar (bàsicament en colors), veiem que no es tracta del mateix web on érem.


Estructura
Estructurada de manera molt senzilla capçalera, continguts i peu, i amb la zona de continguts central dividida en tres columnes, el web ens ofereix una interfície neta, visualment atractiva i ben proporcionada. Es destaca especialment l’animació de la capçalera
Creiem que en les planes interiors la zona de capçalera hauria de ser més estreta ja que cal fer scroll vertical per poder veure els continguts de la pàgina
Tot el web segueix una mateixa línia d'estil i presentació de continguts. Veiem que els web no conté molletes o breadcrumbs, els que en som partidaris les trobem a faltar, encara que la profunditat de continguts del web és mínima.


Visualització amb diferents navegadors
La visualització ha estat satisfactòria amb els següents navegadors:
Internet Explorer 7 i 8
Firefox 4. 0. 1
Google Chrome
En un entorn Windows XP SP3
El web es visualitza correctament amb diferents resolucions de pantalla (entenem que 800 x 600 ja no és una resolució d'ús massiu)

Destaquem
Les icones, molt ben utilitzades en totes les pàgines estan associades a un producte/servei que s’ofereix i reforcen i milloren la comprensió del producte d'una manera encertada.

Coses que creiem que es podrien millorar
  • Els meta tags són escassos, creiem que es podrien afegir més etiquetes per a millorar el posicionament del web
  • Revisar el codi CSS, en la validació automàtica amb W3C CSS Validation Service s'han trobat alguns errors de codi
  • Revisar el codi XHTML en la validació automàtica amb Markup Validation Service s'han trobat alguns errors de codi
  • Revisar els enllaços en la validació automàtica amb Link Checker s’han trobat alguns enllaços trencats