divendres, 3 d’abril de 2009

Tipus de Webs Vol. 2

Classificació per estils Magazine
1. Característiques comunes
  • En la portada contenen gran quantitat de ítems, ja poden ser noticies, articles, destacats, imatges, publicitat, espònsors, enquestes, vídeos, enllaços d’interès, comentaris...
  • En general, organitzen tota aquesta informació en diferents columnes que poden representar les diferents seccions pròpies de la web, amb el títol de la secció, enllaçat a aquesta i els diferents ítems pertanyents a dita secció, mostrats segons criteri.
  • També les seccions dins de la portada contenen un recull del mes destacat, calendari, publicitat...
  • Alguna d’aquestes seccions de la portada estarà més destacada que les altres.
  • La informació més important i destacada queda reflectida en la portada, de manera que el usuari pot anar directament a qualsevol ítem que li cridi la atenció i obrir el detall d’aquest, sense necessitat de navegar per totes les seccions de la web.
  • En cadascun dels ítems de les diferents seccions hi ha el titular i una petita explicació, que pot ser complimentada amb una imatge.
  • Les noticies normalment van detallades i ordenades amb la data i hora de publicació.
  • La publicitat normalment es situa a la dreta si hi ha columnes i a sobre o davall de la capçalera.
  • Els ítems poden estar en seccions destacats segons el que els usuaris de la web demandin o be segons l’actualitat d’aquestos.
  • Per lo tant, els usuaris poden observar quins son els ítems amb més èxit de manera que la informació es va classificant a mesura de l’ús dels usuaris.
  • Els menús majoritàriament estan disposats de forma horitzontal .
  • El buscador intern és present en gairebé tots els casos.
2. Webs de referència
www.nytimes.com
www.elpais.com
www.timesonline.co.uk
popvine.com
boxwish.com
www.dazeddigital.com
3. Per quin tipus de webs son adequades?
Aquelles amb molt volum d’informació, ja siguin diaris o revistes digitals on part d’aquesta informació, concretament la més destacada, hagi de mostrar-se a la portada.
Portals que abracin gran quantitat de seccions.
Webs dedicades a alguna temàtica, ja sigui musica, cine o arts, que per la seva constant actualització, puguin mostrar en la secció principal tot allò referent al tema que analitzen, estructurant els continguts segons el més destacat, el més vist, el més actual...
4. Per quins no?
Aquelles webs de empreses que tot el que ofereixen té el mateix nivell d’importància. Per exemple webs que ofereixen gran varietat de productes però tots són del mateix tipus.
Les que tenen gran quantitat de informació, que ha de ser categoritzada i classificada i que no es necessari que aparegui reflectida a la pàgina principal, sinó més aviat en diferents seccions i així l’usuari pugui destriar-la amb la pròpia navegació.

Articles relacionats
Tipus de webs Vol. 1

Continuarà...